Amatorska Liga Tenisa Stołowego

 REGULAMIN AMATORSKIEJ LIGI TENISA STOŁOWEGO W

SEZONIE 2020/2021

  1. ORGANIZATOR: Organizatorem ALTS jest Ośrodek Sportu i Rekreacji w Turku
  2. UCZESTNICTWO:

W ALTS mogą brać udział drużyny, które zgłosiły swoje uczestnictwo oraz wypełniły formularz zgłoszeniowy i wpłaciły koszt wpisowego w wysokości 25 zł od zawodnika. Wpisowe należy wpłacić do dnia rozegrania pierwszej kolejki LIGI. Nie wpłacenie wpisowego w terminie oznacza rezygnację z udziału w ALTS.

  • Drużyna grająca w ALTS może liczyć maksymalnie 3 zawodników.
  • W razie kontuzji, choroby, lub wyjazdu do sanatorium któregoś z zawodników zespół musi uzupełnić skład i rozgrywać spotkania
  • Drużyna może zgłosić u sędziego głównego maksymalnie 1 przekładkę. Kolejne to już walkowery.
  • Młodzież ucząca się – korzysta nieodpłatnie (bez wpisowego)
  • Organizator dopuszcza dopisanie trzeciego zawodnika w trakcie

             rozgrywek, gdy na liście jest wpisanych 2 zawodników.

  1. Rozgrywki ALTS odbywać się będą w Hali Widowiskowo-Sportowej w Turku ( ul.Parkowa 3) zgodnie z terminarzem. Rozgrywki prowadzone będą wg przepisów PZTS

      4. Organizator zapewnia:

  • piłeczki do gry, szatnię zamykaną
  • stoły tenisowe
  • sędziego głównego zawodów, który decyduje o całości i sposobie rozgrywania zawodów bez udziału osób trzecich

      5. Organizator zakazuje:

  • kategorycznie picia alkoholu na terenie Hali
  • palenia papierosów w szatniach
  • zostawiania śmieci po sobie w szatniach

      6. Organizator ma prawo:

  • do niezapowiedzianej kontroli zawodów
  • osoby, których stan będzie wskazywał na spożycie napojów alkoholowych, będą usuwane przez Policję. Po wykazaniu spożycia alkoholu zespół zostaje usunięty dożywotnio z ligi ALTS.

 

      7. Organizator dopuszcza przełożenie spotkania w sytuacji wyjątkowej. Warunkiem przełożenia meczu jest uzgodnienie między zainteresowanymi zespołami nowego terminu i poinformowanie Sędziego Głównego Zawodów telefonicznie pod nr tel. 601-346-524 na 2 godziny przed planowanym meczem.

W rundzie zespół może przełożyć 1 mecz. Następne mecze przełożone są traktowane jako walkower.

     8. Organizator dopuszcza rozegranie niepełnego spotkania, gdy zawodnik ulegnie kontuzji podczas      trwania meczu i dokończenia go w kolejnym terminie.

     9. Dwukrotne nie stawienie się drużyny na ligę bez wyjaśnienia skutkuje skreśleniem z ligi.

   10. Rotacja zawodników w drużynie

Jeżeli z grupy A z zespołu 3 – osobowego wycofa się 1 zawodnik zespół pozostaje w grupie A.

Jeżeli z grupy A z zespołu 3 – osobowego wycofa się 2 zawodników  zespół spada do grupy B.

Jeżeli zespół składa się z 2 zawodników i jeden zawodnik rezygnuje z gry w lidze w wówczas zespół utrzymuje  pozycję w grupie A, drugi zawodnik dobiera sobie zawodnika.

Jeżeli zespół składa się z 2 zawodników , jeden zawodnik odchodzi , ale bierze udział w ALTS,  zespół spada do grupy B.

  1. Awanse i spadki.

Z grupy A spadają 2 zespoły zajmujące dwa ostatnie miejsca.

Z grupy B do grupy A – awans uzyskują dwa pierwsze zespoły.

Zespoły, które zajmują w grupie A – miejsce trzecie od końca – z zespołem z grupy B, który zajął trzecie miejsce -> grają mecz barażowy.

  1. W sprawach organizacyjnych prosimy o kontakt z Sędzią Głównym Zawodów- Tadeuszem Pakosem pod nr tel.601-346-524 lub e-mail: tadpakos@wp.pl.

    13. Zespoły są zobowiązane do poinformowania przeciwnika o zamiarze przełożenia meczu, a przeciwnicy o kontakt tylko z sędzią głównym zawodów czy w danym dniu będą grać lub pauzować.

    14. System punktacji w ALTS

  • zwycięstwo 5:0 lub 4:1 – wygrany otrzymuje 3 pkt, przegrany 0 pkt
  • zwycięstwo 3:2 – wygrany otrzymuje 2 pkt, przegrany 1 pkt
  • walkower 5:0
  • liga składa się z dwóch rund z zachowaniem spadków i awansów
  • O kolejności w tabeli decyduje:
  • ilość zwycięstw
  • Ilość dużych punktów
  • Bezpośredni pojedynek pomiędzy zainteresowanymi zespołami, jeżeli będzie więcej zespołów z tą samą ilością punktów decyduje dodatkowa tabelka( pkt, większa ilość wygranych pojedynków, stosunek pojedynków. )

     15. Nagrody

  • Dla zespołów zajmujących miejsca 1 – 3 w grupie A nagrody pieniężne.
  • Dla pozostałych zespołów bony towarowe.
  • Dla pierwszych zespołów z grupy A i B puchar.

     16. Wszelkie sprawy sporne nie ujęte w regulaminie rozstrzyga wyłącznie organizator wraz z sędzią głównym zawodów. Interpretacja niniejszego regulaminu należy wyłącznie do organizatora.

 

ORGANIZATOR