REGULAMIN AMATORSKIEJ LIGI TENISA STOŁOWEGO W SEZONIE 2022/2023
- ORGANIZATOR: Organizatorem ALTS jest Ośrodek Sportu i Rekreacji w Turku
- UCZESTNICTWO:
W ALTS mogą brać udział drużyny, które zgłosiły swoje uczestnictwo oraz wypełniły formularz zgłoszeniowy i wpłaciły koszt wpisowego w wysokości 50 zł od zawodnika. Wpisowe należy wpłacić do dnia rozegrania pierwszej kolejki LIGI. Nie wpłacenie wpisowego w terminie oznacza rezygnację z udziału w ALTS.
- Drużyna grająca w ALTS może liczyć maksymalnie 3 zawodników.
- W razie kontuzji, choroby, lub wyjazdu do sanatorium któregoś z zawodników zespół musi uzupełnić skład i rozgrywać spotkania
- Drużyna może zgłosić u sędziego głównego maksymalnie 1 przekładkę. Kolejne to już walkowery.
- Młodzież ucząca się – korzysta nieodpłatnie (bez wpisowego)
- Organizator dopuszcza dopisanie trzeciego zawodnika w trakcie
rozgrywek, gdy na liście jest wpisanych 2 zawodników.
- Rozgrywki ALTS odbywać się będą w Hali Widowiskowo-Sportowej w Turku ( ul. Parkowa 3) zgodnie z terminarzem. Rozgrywki prowadzone będą wg przepisów PZTS
- Organizator zapewnia:
– piłeczki do gry, szatnię zamykaną
– stoły tenisowe
– sędziego głównego zawodów, który decyduje o całości i sposobie rozgrywania zawodów bez udziału osób trzecich
3. Organizator zakazuje:
- kategorycznie wnoszenia i spożywania alkoholu na terenie hali
- palenia papierosów w szatniach
- zostawiania śmieci po sobie w szatniach
- zastosowania niecenzuralnych słów sędzia główny przerywa pojedynek przyznając walkower 3:0 4. Organizator ma prawo:
- do niezapowiedzianej kontroli zawodów
- osoby, których stan będzie wskazywał na spożycie napojów alkoholowych, będą usuwane przez Policję. Po wykazaniu spożycia alkoholu zespół zostaje usunięty dożywotnio z ligi ALTS. 5. Organizator dopuszcza przełożenie spotkania w sytuacji wyjątkowej. Warunkiem przełożenia meczu jest uzgodnienie między zainteresowanymi zespołami nowego terminu i poinformowanie Sędziego Głównego Zawodów telefonicznie pod nr tel. 601-346-524 na 2 godziny przed planowanym meczem.
W rundzie zespół może przełożyć 1 mecz. Następne mecze przełożone są traktowane jako walkower.
6. Organizator dopuszcza rozegranie niepełnego spotkania, gdy zawodnik ulegnie kontuzji podczas trwania meczu i dokończenia go w kolejnym terminie.
7. Dwukrotne nie stawienie się drużyny na ligę bez wyjaśnienia skutkuje skreśleniem z ligi.
8. W sprawach organizacyjnych prosimy o kontakt z Sędzią Głównym Zawodów- Tadeuszem Pakosem pod nr tel.601-346-524 lub e-mail: tadpakos@wp.pl.
9. Zespoły są zobowiązane do poinformowania przeciwnika o zamiarze przełożenia meczu, a przeciwnicy o kontakt tylko z sędzią głównym zawodów czy w danym dniu będą grać lub pauzować.
10. System punktacji w ALTS
- zwycięstwo 5:0 lub 4:1 – wygrany otrzymuje 3 pkt., przegrany 0 pkt.
- zwycięstwo 3:2 – wygrany otrzymuje 2 pkt., przegrany 1 pkt.
- walkower 5:0
- liga składa się z dwóch rund.
- O kolejności w tabeli decyduje:
- Ilość zwycięstw
- Ilość dużych punktów
- Bezpośredni pojedynek pomiędzy zainteresowanymi zespołami, jeżeli będzie więcej zespołów z tą samą ilością punktów decyduje dodatkowa tabelka( pkt, większa ilość wygranych pojedynków, stosunek pojedynków. ) 11. Nagrody
- Dla zespołów zajmujących miejsca 1 – 3 w nagrody pieniężne.
- Dla pierwszego zespołu puchar.
- Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wypadki na Hali oraz
za kontuzję zawodników. Zawodnicy biorący udział w Lidze grają na własną odpowiedzialność.
12. Wszelkie sprawy sporne nie ujęte w regulaminie rozstrzyga wyłącznie organizator wraz z sędzią głównym zawodów. Interpretacja niniejszego regulaminu należy wyłącznie do organizatora.
ORGANIZATOR